Rendiment escolar

"'És igual el que facin els nens a classe, lo que importa és que tinguin una sensació de satisfacció." Thomas Boss, director d'una escola primària a Basilea, Suïssa. Cada vegada hi ha més nens acompanyats per les seves famílies que consulten sobre temes escolars, desorientats, amb por al fracàs. A cada legislatura diferents polítics de tots colors i orientacions nacionals, presenten nous plans de xoc La última notícia: escolaritat obligatòria fins als 18 anys, quan l'ESO ja s'ha convertit en un parking de nens desmotivats. En el 2013 John Hattie, investigador de Nova Zelanda amb reputació mundial, va presentar un metaanàlisi basat en 50.000 estudis amb un total de 250.000.000 alumnes. El resultat és tan simple com lògic: Una carrera escolar exitosa depèn en primer lloc del profesor i la seva relació personal de confiança amb l'alumne. Els continguts dels plans d'estudi i els coneixements dels professors  tenen menys  importància. L' empatia dels professors és la clau, no els plans polítics. Els professors suïssos critiquen l' "avaluitis": la "malaltia" avaluativa àmpliament estesa aplicada per les autoritats educatives que fan creure que si els professors introdueixen totes les dades dels alumnes als ordinadors, millora tot. Errors que paguen els més febles: els nens, la nostra generació futura, ja que el que s'hauria de valorar és la relació entre els professors i l'alumnat i no la constant actualització informàtica.